Διευκρινήσεις για το 1ο Φειδιππίδειο δρόμου!

Γράφει ο Νίκος Μπακής
Η Οργανωτική Επιτροπή του 1ου ΦΕΙΔΙΠΠΙΔEΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ αποστέλλει δελτίου τύπου προς όλα τα τοπικά Μ.Μ.Ε. και θα ήθελε να γνωστοποιήσει στο ευρύτερο αθλητικό κοινό της Λακωνίας, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων,

ότι ουδεμία σχέση έχει με το ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ:
Αιτία – Σκοποί – Στόχοι   
Πολλοί αναρωτιούνται για την ανάγκη ύπαρξης ενός 2ου Αγώνα Δρόμου Αθήνας – Σπάρτης 245 χλμ. και είναι χρήσιμο να αποσαφηνιστεί ΓΙΑΤΙ τώρα αποφασίστηκε να διοργανωθεί ο αγώνας αυτός.
Η τεράστια ανάπτυξη του αριθμού των δρομέων υπεραποστάσεων και στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, η θέληση τους να τρέξουν στα χνάρια του προπάτορα όλων των δρομέων-υπεραποστάσεων , στην ιστορική διαδρομή Αθήνας – Σπάρτης, ήταν η κύρια αιτία που δεδομένης της αδυναμίας του άλλου αγώνα (ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ) να ικανοποιήσει το σύνολο των δρομέων, επέβαλλε την δημιουργία του ΝΕΟΥ ΑΓΩΝΑ. Δεν είναι δυνατόν μέσα στην πατρίδα μας να έχουν τη δυνατότητα και να θέλουν 150 και πλέον Έλληνες δρομείς υπεραποστάσεων να τρέξουν στον αγώνα και να μπορούν να συμμετέχουν (κυριολεκτικά με τη λογική του όποιος προλάβει) μόλις 45 ή 50 Έλληνες κάθε χρόνο…
Από την άλλη ήταν ισχυρές οι ενστάσεις για την χάραξη της διαδρομής, την ημερομηνία τέλεσης του αγώνα, την ώρα τέλεσής του αλλά και οικονομικά-κοινωνικά κριτήρια. Συγκεκριμένα είναι από τα πρώτα χρόνια του Σπαρτάθλου επισημασμένες οι βάσιμες ενστάσεις της χάραξης της διαδρομής του, στα κομμάτια Αρχαία Κόρινθο – Αρχαία Νεμέα και Λυρκεία – Νεστάνη. Οι ξένοι (Άγγλοι) δρομείς που το 1982 χάραξαν την διαδρομή προφανώς από άγνοια, διάλεξαν μια διαδρομή που απέχει από την πραγματική που έτρεξε ο Φειδιππίδης το 490 π. Χ. Διάλεξαν κυκλική διαδρομή από την Αρχαία Κόρινθο για να φτάσουν στην Αρχαία Νεμέα αντί για την σχεδόν ευθεία διαμέσου Σολωμού, Χιλιομοδίου, Αγίου Βασιλείου, Αρχαίων Κλεωνών. Ενώ για το κομμάτι Λυρκεία – Νεστάνη επέλεξαν να κατευθυνθούν δεξιά – βορειοδυτικά προς Καπαρέλι – Αρτεμίσιο – Σάγγα, αγνοώντας προφανώς το αρχαίο πέρασμα του Πρίνου (Κατά Παυσανία που το αναφέρει στα Αρκαδικά του 2ου μ. Χ. αιώνα), που οδηγεί κοντά στο Παρθένιο (που αναφέρει και ο Ηρόδοτος στην θαυμάσια εξιστόρηση της αγωνιώδους πορείας του Φειδιππίδη) και οδηγεί στην Νεστάνη από βατό δρόμο από την αρχαιότητα ως σήμερα…
Από την άλλη η ημερομηνία που επελέγη για το Φειδιππίδειο δρόμο είναι μέσα στο ιστορικό πλαίσιο που για την συντριπτική πλειοψηφία των ιστορικών τοποθετεί την Μάχη του Μαραθώνα στις 11 – 12 ή 13 Σεπτέμβρη του 490 π. Χ. και όχι βέβαια στα τέλη του Σεπτέμβρη.
Η ώρα τέλεσης του αγώνα για τον Φειδιππίδειο δρόμο ορίστηκε στις 5 το απόγευμα αφού ο Φειδιππίδης διέτρεξε τα χιλιόμετρα της Αττικής-Κορινθίας (γνωστά χιλιόμετρα) το βράδυ έως την άλλη μέρα το πρωί, πέρασε την Αργολίδα και έφτασε στην Αρκαδία (Παρθένιο όρος) το επόμενο βράδυ και νωρίς το πρωί της μεθεπόμενης έφτασε στη Σπάρτη (σε περίπου 40 ώρες).
Ένας άλλος λόγος που επέβαλλε τον νέο αγώνα είναι η οικονομική κρίση στην Ελλάδα και διεθνώς που με την οικονομική πολιτική του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ επέβαλλε την χαμηλότερη δυνατή επιβάρυνση για την τέλεση του νέου αγώνα (πολύ χαμηλότερο αντίτιμο και ίσο για Έλληνες και ξένους δρομείς) με τις ίδιες παροχές (τουλάχιστον) κατά τη διάρκεια του αγώνα προ και μετά (100 ευρώ για Έλληνες και ξένους έναντι 200 και 450 αντιστοίχως του Σπαρτάθλου).
Οι σκοποί και οι στόχοι είναι να δημιουργηθεί και να παραμείνει στο ΔΙΗΝΕΚΕΣ ένας διεθνής αγώνας με συνεχώς αυξανόμενο αριθμό συμμετοχών (εφόσον βέβαια οι συμμετέχοντες έχουν περάσει κάποια όρια σε συμμετοχές τους σε αγώνες άνω των 100 χλμ.) που θα προβάλλει την πατρίδα μας, τα ιδανικά της αυτοθυσίας και της ελευθερίας όπως το έκανε ο Φειδιππίδης. Να φέρει κοντά στο ανώτερο αγωνιστικό πνεύμα χιλιάδες Έλληνες και ξένους δρομείς, τους συνοδούς και φίλους τους, τους φιλάθλους όπου γης, πάντα μέσα στα όρια του ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ…
Στην προσπάθειά μας αυτή που γίνεται με την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού – Υπεραποστάσεων, πρωτοπόρο δρόμο διαδραματίζουν οι 4 οργανωτές σύλλογοι (Α.Π.Σ. ΑΠΟΛΛΩΝ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ, Α.Π.Σ. ΤΕΛΜΗΣΣΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ, Α.Σ. ΟΛΥΜΠΙΟΙ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΩΝ) με τη βοήθεια 10 συλλόγων της ΕΟΣΛΜΑ – Υ, 12 φορέων στη διαδρομή (Πολιτιστικοί σύλλογοι-Εθελοντές Αττικής, Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Λακωνίας) και της τοπικής αυτοδιοίκησης. 250 και πλέον εθελοντές, κριτές, επόπτες, χρονομέτρες, γιατροί, φυσιοθεραπευτές, διασώστες θα βοηθήσουν στην διοργάνωση για την ΟΠΟΙΑ πιστεύουμε με την βοήθεια και της ελληνικής πολιτείας (αστυνομία, ΕΚΑΒ κλπ) θα επιτύχει και θα είναι απόλυτα ευχαριστημένοι οι συμμετέχοντες.
Η Οργανωτική Επιτροπή:
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΝΟΔΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΙΟΣ

Ο ΑΛΥΤΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΛΗΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ
(ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΩΝ)
ΒΛΑΣΣΗΣ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ
(ΠΡΟΕΔΡΟΣ Α.Π.Σ. ΤΕΛΜΗΣΣΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
(ΠΡΟΕΔΡΟΣ Α.Σ. ΟΛΥΜΠΙΟΙ)