“Σπίτι και Ανάγνωση” της Μάρθας Ηλιοπούλου

Παρακάτω αναφέρονται 10 χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος του σπιτιού που σχετίζονται με θετικά αναγνωστικά αποτελέσματα (Baker et al., 1994):

1. Στα παιδιά διαβάζουν σε συνεχή βάση
2. Οι γονείς προσφέρουν αναγνωστικές κατευθύνσεις και ενθάρρυνση
3. Παιδικά βιβλία είναι άμεσα διαθέσιμα
4. Γραπτά υλικά για ενήλικες όπως εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά είναι παρόντα στο σπίτι
5. Τα παιδιά έχουν επαρκή χώρο και ευκαιρία για διάβασμα
6. Τα παιδιά βλέπουν τους ενήλικες να διαβάζουν
7. Τα παιδιά επισκέπτονται τη βιβλιοθήκη και ενημερώνονται για βιβλία
8. Οι γονείς πηγαίνουν τα παιδιά σε συχνές εξόδους με ευκαιρίες για ανάγνωση (π.χ. πινακίδων μαγαζιών)
9. Οι γονείς εκφράζουν θετικές στάσεις και κρίσεις για το διάβασμα
10. Τα παιδιά και οι γονείς εμπλέκονται πολύ συχνά σε συζητήσεις με νόημα, πέρα από την καθημερινότητα (ανάλογα με την ηλικία τους).

Της Ηλιοπούλου Μάρθα
Ειδική Παιδαγωγός /Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel