Ποδήλατο και κυκλοφοριακό πρόβλημα Σπάρτης

Η Σπάρτη, δυστυχώς, έχει μείνει προκλητικά πίσω στη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων εκ μέρους του δήμου

Αυτή είναι μια φωτογραφία από την Καρδίτσα: Δεκάδες ποδήλατα πολιτών οι οποίοι βγήκαν στην πόλη με ένα ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο.
Τέτοια σημεία υπάρχουν πολλά στην πόλη της Καρδίτσας και αντικατοπτρίζουν μια κουλτούρα ποδηλάτου, η οποία ενθαρρύνεται από το γεγονός πως ο Δήμος Καρδίτσας έχει σήμερα δομημένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων με μήκος 7.300 μ. στον αστικό ιστό και 10.500 μ. στον περιαστικό.
Υπολογίζεται πως στην Καρδίτσα, σήμερα, υπάρχουν και κινούνται πάνω από 20.000 ποδήλατα, γεγονός που βοηθάει σημαντικά την κινητικότητα στην πόλη ενώ, παράλληλα, μειώνει τη χρήση του αυτοκινήτου για μικρομετακινήσεις.
Για τους επισκέπτες που θα μείνουν για λίγο στην πόλη υπάρχει, επίσης, το σύστημα εκμίσθωσης ποδηλάτων του δήμου, το οποίο έχει περίπου 80 ποδήλατα και με το οποίο μπορεί ο οποιοσδήποτε να βρει ένα ποδήλατο σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, να το χρησιμοποιήσει για όσο χρόνο επιθυμεί και να το επιστρέψει στη συνέχεια σε οποιονδήποτε από τους σταθμούς μίσθωσης.
Ακόμα, ο δήμος Καρδίτσας (πέραν άλλων «ποδηλατικών» πρωτοβουλιών) απαλλάσσει επιχειρήσεις, όπως delivery και κούριερ που χρησιμοποιούν ποδήλατα, από μέρος των δημοτικών τελών. Ήταν μία από τις πρωτοβουλίες που έδωσαν στην πόλη το πιστοποιητικό “Cycle-friendly Employer” από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλασίας (η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που πέτυχε κάτι τέτοιο) αλλά και το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «μικροί δήμοι» στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας το 2020.
Η Σπάρτη, δυστυχώς, έχει μείνει προκλητικά πίσω ΚΑΙ στην ανάπτυξη της συνήθειας ποδηλατοκίνησης εκ μέρους των πολιτών αλλά ΚΑΙ στη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων εκ μέρους του δήμου (μόλις 300-400 μ. όταν τελειώσει η ανάπλαση ανάγκης στην ταλαιπωρημένη εργολαβία της Παλαιολόγου).
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Σπάρτης είναι το κορυφαίο πρόβλημα της πόλης το οποίο καλείται να επιλύσει, κατά προτεραιότητα, ο δήμος Σπάρτης.
Σημαντικός παράγοντας προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος αυτού είναι, σίγουρα, η ενθάρρυνση της ποδηλατοκίνησης με διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους του δήμου αλλά και η μελετημένη ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων, μέσα και έξω από την πόλη, στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής Μελέτης για την πόλη της Σπάρτης, οι διαδικασίες ανάθεσης της οποίας ΠΡΕΠΕΙ να ξεκινήσουν άμεσα από τον δήμο Σπάρτης.

Άρθρο: Βαγγέλης Μητράκος

 

*Οι απόψεις που δημοσιεύονται εκφράζουν το συντάκτη κάθε άρθρου και δεν αποτελούν συμπεράσματα ρεπορτάζ ή τοποθέτηση της ιστοσελίδας.