Με αγάπη για τις Κροκεές – Σπουδαία δωρεά του Γιάννη Μέριανου (φωτο)

Τέσσερις διαδραστικούς πίνακες δώρισε ο Ι. Μέριανος

 Ο Γιάννης Μέριανος είναι επίτιμος πρόεδρος των ομογενών Κροκεατών, πήγε σχολείο στις Κροκεές, αγαπάει τον τόπο που μεγάλωσε και εμπράκτως θέλει να βοηθήσει.

Ολοκληρώθηκε η δωρεά τεσσάρων διαδραστικών πινάκων διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο Κροκεών, προσφορά του επίτιμου προέδρου του Συλλόγου Ομογενών Κροκεατών ΗΠΑ-Καναδά, κ. Ιωάννη Μέριανου.


Επιθυμώντας να προχωρήσει σε μια σημαντική προσφορά για τη γενέτειρά του, ο κ. Μέριανος προχώρησε στην αγορά των διαδραστικών πινάκων που είναι εξοπλισμένοι με την πλέον σύγχρονη τεχνολογία και προδιαγραφές. Χαρακτηριστικό είναι ότι διαθέτουν σύστημα 10πλης αφής (χρήση 10 δακτύλων ταυτόχρονα), ενώ το συνολικό κόστος απόκτησής τους άγγιξε τις 4.000 ευρώ. Οι πίνακες, που έχουν εγκατεστημένα προγράμματα με τη σχολική ύλη, θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αποτελώντας ένα σημαντικό «εργαλείο» για εκπαιδευτικούς και μαθητές.


Οι διαδραστικοί πίνακες παραδόθηκαν επίσημα από τον Ιωάννη Μεριανό στους διευθυντές κι εκπαιδευτικούς των παραπάνω σχολικών μονάδων, οι οποίοι τον ευχαρίστησαν θερμά γι’ αυτή την πρωτοβουλία του.

Η χρήση των διαδραστικών πινάκων
Ένας διαδραστικός πίνακας (Interactive whiteboard) είναι μια ψηφιακή συσκευή αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολικό (προτζέκτορα). Το προβολικό προβάλλει το οπτικό σήμα εξόδου του υπολογιστή στην επιφάνεια του πίνακα. Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα εικονιζόμενα αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την αφή.Ο διαδραστικός πίνακας πρέπει να είναι συνδεδεμένος με έναν υπολογιστή που δημιουργεί τις πραγματικές εικόνες ή δεδομένα. Τα εξελιγμένα μοντέλα των διαδραστικών πινάκων έχουν ψηφιακό πληκτρολόγιο και ποντίκι.
Οι διαδραστικοί πίνακες έκαναν την πρώτη εμφάνιση τους στον χώρο της εκπαίδευσης της Αγγλίας μόλις το 2007 με κάλυψη 98% στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 100% στα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα χρησιμοποιούνται σε αρκετά εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων κυρίως στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Αυστραλία.


Στην Ελλάδα είχε ξεκινήσει συζήτηση σχετικά με την αξία του νέου αυτού μέσου στην εκπαίδευση τουλάχιστον από το 2007. Το 2010 ξεκίνησε η διαδικασία για τον εξοπλισμό δημόσιων δημοτικών σχολείων και γυμνασίων με διαδραστικά συστήματα, ενώ τον Φεβρουάριο του 2014 εγκρίθηκε από την ΕΕ η επιχορήγηση ενός έργου προμήθειας άλλων 36804 διαδραστικών πινάκων.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία από εκπαιδευτικό & τεχνολογικό οργανισμό έδωσε τα ακόλουθα στοιχεία:
– Αύξηση ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος
– Περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία
– Ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων
– Λιγότερες σημειώσεις μέσα στην τάξη
– Αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών
– Καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό)
– Αύξηση αυτοπεποίθησης