Τουρισμός: Το βαρύ χαρτί της χώρας – Είμαστε έτοιμοι να το κερδίσουμε;

Τη θέση του απόλυτου τουριστικού προορισμού καταλαμβάνει, όπως διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό, η Πελοπόννησος. Η αλήθεια είναι ότι πλέον η Περιφέρειά μας αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένα ιδιαίτερο brand, στο οποίο επενδύουν μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί και φυσικά πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες. Πλούσιο φυσικό περιβάλλον, πολιτισμός, μοναδική διατροφή και προϊόντα κατατάσσουν την Πελοπόννησο σε μια σπάνια κατηγορία περιφερειών με πολλαπλά πλεονεκτήματα, τα οποία αναδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω πρωτοβουλιών ανάδειξης και προβολής.

Τα τελευταία χρόνια, το έντονο τουριστικό κύμα που καταγράφεται πανελλαδικά αποτυπώθηκε εν μέρει και στην Πελοπόννησο. Η ανοδική πορεία ήταν τέτοια που καλλιεργήθηκε η ανάγκη για όλα τα είδη του θεματικού τουρισμού, οπως ο εκκλησιαστικός, γαστρονομικος, εκπαιδευτικός, ιατρικός, οικοτουρισμός κλπ με σημαντική επιτυχία σε καθένα από αυτούς. Η Σπάρτη, η Καλαμάτα, το Ναύπλιο, η Τρίπολη, η Κόρινθος, η Πάτρα, ο Πύργος και τα … καλούδια τους χαράσσουν το δικό τους δρόμο και σημειώνουν θετικό πρόσημο μέχρι στιγμής. Φυσικά, απαραίτητη είναι η βελτίωση του … προϊόντος, ο εξορθολογισμός -σε κάποιες περιπτώσεις- των τιμών, αλλά και η οργανωμένη υλοποίηση ενός οράματος που σε άλλες χώρες είναι ήδη πραγματικότητα. Άλλωστε, ο τουρισμός, οπως πολύ τυπικά ακούμε συχνά, είναι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία και οι Πελοποννήσιοι το έχουν αντιληφθεί, κάτι που επιβεβαιώνεται και με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασιας.

Φυσικά, το μεγάλο στοίχημα στο εξης για τη νέα περιφερειακή αρχή, τους δημους και τους βουλευτες, είναι η στήριξη του τουρισμού από τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομια. Η παγκόσμια οικονομία αλλάζει ραγδαία χαρακτήρα και ανεβάζει τον πήχη της δραστηριοποίησης σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του τουρισμού. Οι υποδομές της Πελοποννήσου επιβάλλεται να εκσυγχρονιστούν, αν θελουμε να συμβαδίζουμε με τα νέα πρότυπα και η στόχευση πρέπει να αφορά πλέον τουρισμό υψηλού επιπέδου. Η λογική πλέον είναι πώς θα αναζωογονηθούν οι τοπικές τουριστικές κοινωνίες και θα δοθει οικονομική «ανάσα» στους επιχειρηματίες του κλάδου.

Ο τουρισμός ήταν και παραμένει το βαρύ χαρτί της περιφέρειας και συνολικά της χώρας. Το ερώτημα είναι αν είμαστε έτοιμοι να το κερδίσουμε …

*Άρθρο που εμπεριέχεται και στο περιοδικό Deals4sparti που κυκλοφορεί

Άρθρο: Τάκης Καρβουνιάρης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ