Αλλάζουν όλα στη φορολογία αυτοκινήτων – Δείτε αναλυτικά τι θα ισχύει

Αλλαγή του υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης σε καινούργια και εισαγόμενα αυτοκίνητα

Σε αλλαγή του υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης σε καινούργια και εισαγόμενα αυτοκίνητα προχωρά η κυβέρνηση ως ένα ακόμη μέτρο οικονομικής ελάφρυνσης για καταναλωτές και εμπόρους.

Σε αλλαγή του υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης σε καινούργια και εισαγόμενα αυτοκίνητα προχωρά η κυβέρνηση ως ένα ακόμη μέτρο οικονομικής ελάφρυνσης για καταναλωτές και εμπόρους. Σύμφωνα με νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί σύντομαστη Βουλή αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μειώνοντας τους δασμούς ενώ επίσης ιδιαίτερα ελκυστικά θα γίνουν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα στα οποία αυξάνει στο 75% η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης αν βέβαια εκπέμπουν έως 50 γραμμάρια CO2.

Πέραν των παραπάνω μειώνεται επίσης σε ποσοστό 75% το Τέλος Ταξινόμησης σε αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία μέχρι πρότινος εκτελωνίζονταν ως ΙΧ χωρίς καμία έκπτωση με αποτέλεσμα η εισαγωγή τους να είναι ασύμφορη. Όπως αναφέρει το newsauto στα καινούρια αυτοκίνητα το οικονομικό επιτελείο αλλάζει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης βάζοντας τέλος στις κλιμακωτές χρεώσεις της φορολογίας τις οποίες και κάνει προοδευτικές ώστε να σταματήσουν να έρχονται καινούρια αυτοκίνητα με πενιχρό εξοπλισμό για να μην υπερφορολογηθούν.

Έτσι:

Για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής παραμένει στο 4%.
Πάνω από τις 14.001 ευρώ οι συντελεστές αλλάζουν και φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της Αξίας Λιανικής προ Φόρων που ισχύει σήμερα.
Ειδικότερα για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
Για Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Για παράδειγμα το Τέλος Ταξινόμησης σε ένα καινούριο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.500 ευρώ με το τωρινό καθεστώς εκτελωνισμού θα ανέρχονταν σε 1.320 ευρώ. Με το νέο καθεστώς το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται για τις πρώτες 14.000 ευρώ με συντελεστή 4% γεγονός που μεταφράζεται σε 560 ευρώ και τα υπόλοιπα 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 26% γεγονός που μεταφράζεται σε 650 ευρώ. Δηλαδή το συνολικό κόστος εκτελωνισμού θα ανέλθει σε 1.210 ευρώ. AYTOKINITA2

Το όφελος για τους καταναλωτές στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να φαίνεται μικρό, δηλαδή μόλις 110 ευρώ αλλά ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου που θα παραγγείλει θα είναι σίγουρα πολύ πιο πλούσιος! Παράλληλα τα ποσοστά του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2 για οχήματα με εκπομπές από 120 γρ. CO2 και άνω.

Δηλαδή αν κάποιο όχημα έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 19.500 ευρώ και εκπομπές 121 γρ. CO2, με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης οι πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 4% προσαυξημένο κατά 10% λόγω ρύπων δηλαδή 4,4% (616 ευρώ) οι επόμενες 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 26% προσαυξημένο κατά 10% λόγω εκπομπών CO2, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 28,6% (715 ευρώ), ενώ οι τελευταίες 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν επίσης με συντελεστή 53% προσαυξημένο επίσης κατά 10%, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 58,3% (1.457,5 ευρώ). Το συνολικός κόστος εκτελωνισμού θα είναι σε 2.788,5 ευρώ.

Με το παλιό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζονταν με συντελεστή 24%, ο οποίος προσαυξάνεται με ποσοστό 10% λόγω ρύπων επί του συνόλου της Αξίας Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να ξεπερνά τις 5.000 ευρώ.

Με λίγα λόγια ο εισαγωγικός δασμός θα μειωθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο πάνω από 2.200 ευρώ. Όσον αφορά τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα εξετάζεται η έκπτωση Τέλους Ταξινόμησης να αυξηθεί ακό περισσότερο και από 50% να φθάσει το 75%. Αυτό θα συμβεί μόνο για τα plug-in υβριδικά που εκπέμπουν έως 50 γρ./CO2. Σε όλα τα υπόλοιπα plug-in υβριδικά ή υβριδικά μοντέλα η έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης παραμένει στο 50%.

Αν κάποιος καταναλωτής θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο τότε το Τέλος παραμένει μηδενικό. Σημαντικές θα είναι και οι μειώσεις σε αυτοκίνητα ανάλογα με τις εκπομπές CO2. Για παράδειγμα αν ένα όχημα εκπέμπει εως 100 γραμμαρια διοξειδίου του Άνθρακα τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%. Ενώ αν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι από 120 γραμμάρια έως 140 γραμμάρια τότε οι συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%. large_1477413585_aytokinita

Από 141 γραμμάρια έως 160 γραμμάρια CO2 οι συντελεστές αυξάνονται κατά 20%. Ενώ 30% αυξάνονται για τα οχήματα που εκπέμπουν από 161 γραμμάρια έως 180 γραμμάρια. Τώρα, αν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων που εκτελωνίζονται κυμαίνονται από 181 γραμμαρίων CO2 και άνω τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.

Ριζικές θα είναι οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Όπως αναφέρει το newsauto όσα οχήματα πληρούν την οδηγία Euro6 (καταργούνται οι υποκατηγορίες) το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται σύμφωνα με τους συντελεστές των καινούριων απομειωμένο από τα χιλιόμετρα και την ηλικία τους. Δηλαδή δεν θα υπάρχει επιβάρυνση. Στα εισαγόμενα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro5 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης προσαυξάνονται κατά 50% αλλά επίσης ισχύουν οι απομειώσεις των χιλιομέτρων και της ηλικίας.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης προσαυξάνονται κατά 500%. Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 3,2,1 η προσαύξηση των συντελεστών του Τέλους Ταξινόμησης αναμένεται να κυμανθούν στο 1.000%. Τέλος στα Euro 0 οχήματα (συμβατικής τεχνολογίας) ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 1.200%.

Όσον αφορά στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης όσοι έχουν καταθέσει σχετικές αιτήσεις και περιμένουν εδώ και μήνες για να αποφανθεί η Ειδική Επιτροπή φαίνεται ότι θα πληρώσουν Τέλος Ταξινόμησης με το παλαιό σύστημα ωστόσο αν κάποιος επιθυμεί να εκτελωνίσει το όχημά του άμεσα θα μπορεί να το κάνει καταβάλλοντας βέβαια τους δασμούς που απορρέουν από τον νέο τρόπο υπολογισμού.