Ελαφόνησος: Επιστολή σε Χατζηδάκη για τα προβλήματα ηλεκτροδότησης

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Θα θέλαμε καταρχήν να σας συγχαρούμε για την ανάληψη των νέων σας καθηκόντων και να ευχηθούμε η θητεία σας να είναι ουσιώδης, επιδραστική και παρεμβατική σε δράσεις και έργα πνοής που θα αναδείξουν το απαράμιλλο φυσικό μας Περιβάλλον και θα απογειώσουν τη Χώρα μας σε έναν απόλυτα πολυμορφικό προορισμό.

Δευτερευόντως θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι κατά τα έτη 2018 -2019 ο Δήμος Ελαφονήσου αλλά και η ευρύτερη περιοχή των Βατίκων αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση με συνεχείς και επαναλαμβανόμενες διακοπές, άλλοτε ολικές, άλλοτε τοπικές, άλλοτε έκτακτες ή και προγραμματισμένες, ολιγόωρες αλλά και πολύωρες, τόσο κατά τους χειμερινούς μήνες όσο και κατά τη θερινή περίοδο.

Αφορμή της παρούσας επιστολής είναι η πολύωρη διακοπή ρεύματος της 24ης Σεπτεμβρίου -άνω του 5ώρου για τον οικισμό της Ελαφονήσου και περί των 20 ωρών για τον οικισμό της Παναγίας- και των αιφνιδίων διακοπών της επόμενης ημέρας, ενώ προφανής αιτία είναι το πεπαλαιωμένο εναέριο δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο καθίσταται ανεπαρκές, τόσο σε έντονες κακοκαιρίες με κεραυνική και ανεμική δραστηριότητα, όσο και υπό συνθήκες ήπιων καιρικών φαινομένων (όπως η βροχόπτωση της 24ης Σεπτεμβρίου).

Αυτές οι συχνές και αλλεπάλληλες διακοπές δημιουργούν πλείστα και σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των δομών, των επιχειρήσεων, των νοικοκυριών, των ευπαθών ομάδων δημοτών μας, και γενικότερα στην οικονομία και στο τουριστικό προφίλ του τόπου μας όπου θίγεται και δοκιμάζεται διαρκώς. Ενδεικτικά αναφέρουμε βλάβες σε επαγγελματικές και οικο-συσκευές -ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές, διακοπές υδροδότησης καθότι οι δεξαμενές λειτουργούν με πιεστικά, φθορά σε τρόφιμα, προβλήματα σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και internet και πολλά άλλα.

Η ανωτέρω περιγραφόμενη κατάσταση έχει προκαλέσει σωρεία παραπόνων καθώς τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ο Δήμος μας φιλοξενεί πολλούς επισκέπτες, ενώ οι δημότες και οι τοπικές επιχειρήσεις, που βλάπτονται δραματικά, εκδηλώνουν ποικιλοτρόπως συναισθήματα πικρίας, αγανάκτησης και οργής, θεωρώντας ότι η κατάσταση έχει εκ φύγει των ορίων και ότι η αντοχή, ανοχή και κατανόηση έχει εξαντληθεί.

Τα συναισθήματα αυτά ενισχύονται καθότι οι εταιρίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος εφαρμόζουν τα εισπρακτικά δικαιώματά τους στο μέγιστο. Δειγματοληπτικά αναφέρουμε την απαίτηση προπληρωμής των επενδυτικών έργων των ΟΤΑ, την εκχώρηση προσωπικών δεδομένων σε δικηγορικά γραφεία και τη διακοπή παροχής σε ασυνεπείς καταναλωτές.

Ωστόσο, και όσον αφορά στις συμβατικές υποχρεώσεις της ΔΕΔΔΗΕ, σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής ρεύματος, μάλλον υφίσταται καθεστώς ασυνέπειας και τακτική/ πολιτική παρέμβασης κατά την βλάβη, με τις υπερβάσεις του περιορισμένου μάχιμου προσωπικού που προσπαθεί να ανταπεξέλθει παντός καιρού και πέραν δυνατοτήτων.

Και διερωτάται κανείς: στα δικαιώματα των συνετών καταναλωτών του μοναδικού Νησιού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ποιος θα ενσκήψει με τη δέουσα προσοχή και θα μεριμνήσει για την εξάλειψη του προβλήματος;

Σε αυτό το πλαίσιο και έχοντας ζητήσει εγγράφως από τη ΔΕΔΔΗΕ, με το υπ’ αρ. Πρωτ.1192/10-09-2019 έγγραφό μας, την τακτική και προβλεπόμενη συντήρηση του δικτύου (εργασία μεθ’ υλικών) καθώς επίσης την υπογειοποίηση των πυλώνων -εντός οικισμού πλησίον Κεδρόδασους- για λόγους Πολιτικής Προστασίας, παρακαλούμε όπως ενημερωθούμε αρμοδίως αναφορικά με τις αιτίες αυτών των πολλαπλών φαινομένων διακοπής ρεύματος καθώς επίσης τον τρόπο αντιμετώπισης και αποκατάστασής τους.

Με εκτίμηση

Η Δήμαρχος
Λιάρου Ευσταθία