Αρκαδία | Στην Τελική Ευθεία το Νομοσχέδιο για τις Λιγνιτικές Μονάδες

Πριν το Πάσχα αναμένεται η ψήφιση του νομοσχεδίου, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την πώληση των τεσσάρων λιγνιτικών μονάδων. Η συμφωνία, για την αποεπένδυση του 40% της λιγνιτικής παραγωγής περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση της μονάδας Μελίτη Ι στη Φλώρινα, την άδεια κατασκευής της Μελίτης ΙΙ και τις μονάδες στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των τεσσάρων μονάδων, που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο και θα ξεκαθαρίζει το τοπίο σε σχέση με τα εργασιακά.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον των εργαζομένων, πηγές του υπουργείου αναφέρουν, πως είναι διασφαλισμένες οι θέσεις εργασίας και πως είναι στη διακριτική ευχέρεια της ΔΕΗ να προχωρήσει σε ανακατανομή τους, με βάση τις ανάγκες της εταιρείας. Βέβαια, όπως είχε αναφέρει πριν λίγες μέρες, σε εκδήλωση της ΔΕΗ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μ. Παναγιωτάκης, θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για τους εργαζόμενους που δεν θα παραμείνουν στις μονάδες. Εξάλλου, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθούν έξτρα κίνητρα, όπως να συμψηφίζεται η αποζημίωση με το εφάπαξ. Τη ψήφιση του νομοσχέδιου θα ακολουθήσει η έγκριση της Κομισιόν, που θα ανάψει το πράσινο φως για την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού.

Από την άλλη πλευρά, αναφορικά με το μέλλον της μονάδας του Αμυνταίου φαίνεται πως το αίτημα του υπουργείου για επέκταση των ωρών λειτουργίας της, απορρίπτεται από την Κομισιόν, ωστόσο ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την περιβαλλοντική της αναβάθμιση ο όμιλος Μυτιληναίος, ο όμιλος Κοπελούζος και η ΓΕΚ Τέρνα. Το ζήτημα του Αμυνταίου είναι πολύ σημαντικό, καθώς καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων της Φλώρινας για θέρμανση, μέσω της τηλεθέρμανσης. Αξίζει να αναφερθεί, πως η πρόταση του ομίλου Μυτιληναίου είναι η περιβαλλοντική αναβάθμιση της μονάδας, καταβάλλοντας 110 εκατ. ευρώ και η υπογραφή σύμβασης 12ετούς διάρκειας για την τροφοδοσία με ρεύμα της «Αλουμίνιον».

Η ψήφιση του νομοσχέδιου θα αποτελέσει και το πρώτο crash – test της κυβέρνησης με τους εργαζόμενους της εταιρείας, οι οποίοι διαμηνύουν πως στόχος τους είναι η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρείας. Ωστόσο, θα δοκιμαστούν και οι αντοχές της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, δεδομένου ότι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, των νομών Αρκαδίας και Φλώρινας, έχουν εκφράσει τη διαφωνία τους με την πώληση των μονάδων.