Τοποθέτηση Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Έκκληση να «μην πρυτανεύσουν τα αντικρουόμενα συμφέροντα», απηύθυνε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του ν/σ του ΥΠΠΕΘ με τίτλο: «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».
Συγκεκριμένα, μιλώντας για την Τροπολογία με την οποία ορίζεται το σύστημα των επικείμενων, μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση, η Υφυπουργός σημείωσε ότι αποτελεί μια «ισορροπημένη προσπάθεια, για να τιμήσει τους ανθρώπους που στήριξαν το δημόσιο σχολείο από τη θέση του αναπληρωτή, μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας».
Υπογράμμισε δε ότι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το νέο σύστημα διορισμών «αναγνωρίζει και την μακροχρόνια προϋπηρεσία, περίπου 12 με 15 χρόνια, διότι αυτοί οι άνθρωποι, με την εμπειρία τους, μπορούν να συνεισφέρουν». Ταυτόχρονα, όμως, όπως επεσήμανε, «δίνει και μία προοπτική στη νεότερη χρονιά που έχει ακαδημαϊκά προσόντα».
Απαντώντας στη ρητορική που αναπτύσσεται περί «πληρωμένων μεταπτυχιακών», η κ. Τζούφη τόνισε ότι «δεν είναι επί πληρωμή όλοι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι» και κάλεσε «να μην απαξιώνεται το έργο των Δημοσίων Πανεπιστημίων».
Επιπλέον, η Υφυπουργός υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι «αυτή η κυβέρνηση έδωσε μάχη για να εξασφαλίσει τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών εκεί που υπήρχε μεγάλη ανάγκη. Προηγήθηκε η Υγεία και ακολουθεί η δημόσια Εκπαίδευση. Υπενθύμισε δε ότι «σε αυτά τα χρόνια, από το 2015, αυτή η κυβέρνηση επανέφερε και επαναπροσέλαβε τους υπό διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς, 450 από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, 150 από δικαστικές αποφάσεις και 600 εκπαιδευτικούς άμεσα, από δικαστικές αποφάσεις του ΑΣΕΠ».
Ανέφερε δε ότι η μόνιμοι, 4.500 διορισμοί ξεκινούν από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), καθώς αποτελεί «έναν πολύπαθο κλάδο, του οποίου οι μόνιμοι άνθρωποι που τον υπηρετούν είναι μόνο 3.500, εδώ και 20 χρόνια». Συμπλήρωσε δε ότι «οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες, διότι ενώ έχουμε μείωση του μαθητικού πληθυσμού στη γενική εκπαίδευση, έχουμε πολύ μεγάλη αύξηση των παιδιών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση: Έχουμε πάει από τις 60.000 το 2014-2015 στις 90.000 στην παρούσα χρονιά και από το σύνολο των 30.000 αναπληρωτών, οι 16.000 αφορούν την ΕΑΕ», σημείωσε.