Δήμος Πατρέων: “Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων”

Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο, ψήφισε το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης που αφορούσε τη γνωμοδότηση για τις μεταβολές σχολικών μονάδων Π.Ε. σχολικού έτους, 2018 – 2019.

Στην εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού, Ανδρέας Αθανασόπουλος, τόνισε τα εξής:

«Πρόκειται για εκ νέου αιφνίδια επαναφορά του θέματος, με πρωτοβουλία – παρέμβαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, αφού το Δημοτικό Συμβούλιο στις 8/11/2017, είχε ολοκληρώσει σχετική διαδικασία.

Η επιδίωξη της νέας πρότασης με την επαναφορά του θέματος, μετά την πάροδο ενάμιση μήνα, είναι η συμβολή του μηχανισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στη διευκόλυνση του νέου σχεδιασμού Κυβέρνησης – Υπουργείου Παιδείας.

Πρόκειται για σχεδιασμό που υλοποιεί στη χώρας μας τις αντιδραστικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Παιδείας όπως συμφωνήθηκε αρχικά στις διαπραγματεύσεις κυβέρνησης – κουαρτέτου, νομοθετήθηκε με την ψήφιση του 3ου μνημονίου και περιλαμβάνει: Την αύξηση του αριθμού ανά τμήμα, δυσμενείς ανατροπές στο ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αλλά και συνολικότερες αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου, με την αυτόνομη (παιδαγωγικά, οικονομικά) των σχολικών μονάδων.

Οι παραπάνω κατευθύνσεις επικαιροποιήθηκαν στην πρόσφατη συμφωνία με τους «θεσμούς» ως προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης και περιέχονται στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα στην Βουλή.

Ειδικά στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου, καθορίζονται κριτήρια «συγχωνεύσεων» σχολικών μονάδων, τα οποία θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων και που θα πρέπει να ανακοινωθούν από την κυβέρνηση ως την Άνοιξη του 2018, μέσα στο πλαίσιο των γενικότερων περικοπών των κοινωνικών δαπανών, για την συγκέντρωση του περιβόητου «πλεονάσματος».

Γι’ αυτό το λόγο, από την πρόταση απουσιάζουν τα υποστηρικτικά στοιχεία ανά μονάδα, που θα θεμελίωναν τις όποιες μεταβολές.

Το Δημοτικό Συμβούλιο:
Διαφωνεί με το σκέλος της πρότασης υποβιβασμού και συγχώνευσης σχολικών μονάδων, εκτός του Ειδικού Νηπιαγωγείου στο φάσμα του αυτισμού.

Αποδέχεται την προαγωγή των προτεινόμενων σχολικών μονάδων με τη βασική προϋπόθεση ότι, όπου η προτεινόμενη αύξηση της οργανικότητας στις σχολικές μονάδες δεν καλύπτει τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θα πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες της εκ νέου προαγωγής τους.

Συντάσσεται με το πάγιο αίτημα του κλάδου των εκπαιδευτικών και του γονεϊκού κινήματος να έχουν οργανική θέση στο σχολείο, όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξάρτητα της ειδικότητάς τους, όπως και με το αίτημα «αναλογίας μαθητών τμήματος», στους 15 μαθητές/τριες ως ανώτατο όριο για τα τμήματα των Νηπιαγωγείων και των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού, καθώς και τους 20 μαθητές/τριες ως ανώτατο όριο για τις υπόλοιπες τάξεις».