Σπάζει σε 8 εργολαβίες το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος

Σημαντική καθυστέρηση εξαιτίας της αλλαγής κυβέρνησης παρουσιάζουν όλα τα οδικά έργα που αφορούν την ανάπτυξη της Μεσσηνίας, ενώ για ορισμένα από αυτά δεν έχει διευκρινιστεί αν θα συνεχιστούν με τους ίδιους όρους

ή αν θα αναζητηθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης ή διαγωνιστικής διαδικασίας.

Αυτά αναφέρουν -σύμφωνα με το βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλο- πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, ενώ ειδικότερα «Το Πάτρα – Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης, θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα».

Αναλυτικά και σύμφωνα με ενημερωτική ανακοίνωση του κ. Λαμπρόπουλου:
1. Για το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο ακυρώνεται η δημοπράτησή του που είχε προγραμματισθεί να γινόταν στις 31-3-2015. Το Πάτρα – Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης, θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα. Γιατί γίνεται αυτό, να μας το εξηγήσει ο αρμόδιος υπουργός, που ενώ ακόμη δεν έχει ορκιστεί, παίρνει τέτοιες αποφάσεις.

2. Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν ακούγεται καμιά πρόβλεψη.

3. Το τμήμα από Καλό Νερό – Τσακώνα ως γνωστόν είχε ενταχθεί για την κατασκευή του με το νόμο 4129/2013, όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού. Στο Καλό Νερό – Τσακώνα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι -επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι. Πρέπει τώρα να γίνει δημοπράτηση για υποστηρικτικές μελέτες (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά), που δεν απαιτούν μεγάλο χρόνο. Επειδή η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου συζητά την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, υπάρχει κίνδυνος απένταξης και ακύρωσης του έργου.

4. Για την συνέχιση του περιφερειακού της Καλαμάτας η σύμβαση, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βρίσκεται εδώ και αρκετό χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο μια εβδομάδα πριν τις εκλογές ζήτησε επιπλέον στοιχεία. Εφ’ όσον εγκριθεί κατόπιν θα έλθει στη Βουλή για κύρωση. Για τη σύμβαση ο υπουργός δεν έχει εκφράσει άποψη, αν συμφωνεί ή όχι με το περιεχόμενό της. Αν θελήσει να την αλλάξει τότε θα αρχίσει όλη η διαδικασία πάλι από την αρχή  (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) με απροσδιόριστο χρόνο.

5. Για την γέφυρα στην Τσακώνα, εάν δεν υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατικά και πληρωμών θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία.

6. Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος εντάχθηκε τελευταία με 100 εκατ. ευρώ στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, του οποίου το συνολικό ύψος του κονδυλίου είναι 140 εκατ. ευρώ για όλη την Ελλάδα, που όμως προορίζονται κυρίως για την εξόφληση παλαιότερων οφειλών και που σημαίνει ότι το έργο είναι μετέωρο.

7. Για το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη, οι μελέτες που τις είχαμε ξεκινήσει από το 2007, με τον τότε υπουργό Υποδομών, είναι σχεδόν έτοιμες, εκτός του τμήματος από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο που θα απαιτηθούν επί πλέον γεωλογικές μελέτες. Ιδιαίτερα για τα τμήματα Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Πύλος – Μεθώνη οι υπολειπόμενες μελέτες, που δεν είναι σημαντικές, αν προκηρυχθούν τώρα, θα τελειώσουν γρήγορα και τα τμήματα αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.

8. Το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη είναι έτοιμο και περιμένει την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από την Βουλή, για να δοθεί δύο μήνες μετά στην κυκλοφορία.

Όπως δημοσιεύει η Ελευθερία, η ανακοίνωση του κ. Λαμπρόπουλου καταλήγει τονίζοντας: «Κατόπιν όλων των παραπάνω, αυτό που μπορώ να προτείνω και που πρέπει τώρα να γίνει, είναι οι βουλευτές του νομού και οι φορείς να πράξουν όπως έχουν υποχρέωση ό,τι απαιτείται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν πρέπει να ακυρωθούν ή να καθυστερήσουν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί ή που είναι ώριμα για ένταξη και δημοπράτηση. Η παραπέρα ανάπτυξη του νομού μας και κυρίως στον τουρισμό βασίζεται στην αποπεράτωση αυτών των έργων. Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του»