Φθίνουσα πορεία για το λιμάνι της Καλαμάτας, σύμφωνα με το λιμεναρχείο

Σημαντικά μειωμένη παρουσιάζεται η κίνηση στο λιμάνι της Καλαμάτας το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, γιατί δένουν λιγότερα κρουαζιερόπλοια.

Πηγές του Λιμεναρχείου πιστοποιούν μάλιστα μια φθίνουσα πορεία της κίνησης τόσο σε εμπορικά και δεξαμενόπλοια, όσο και σε κρουαζιερόπλοια.

Σύμφωνα δε με τα στατιστικά στοιχεία, το πρώτο εξάμηνο φέτος έχουν προσεγγίσει στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας λίγα παραπάνω, και συγκεκριμένα 69 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια έναντι 61 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αλλά και πάλι ο αριθμός τους κάθε άλλο παρά ικανοποιητικός είναι. Σταθερός είναι ο αριθμός των θαλαμηγών, 10 φέτος όπως και πέρυσι, και εκεί όμως η κίνηση χαρακτηρίζεται μικρή. Πέρυσι το πρώτο εξάμηνο είχαν καταπλεύσει στο λιμάνι της Καλαμάτας 15 κρουαζιερόπλοια έναντι 5 φέτος. Οπως κανείς παρατηρεί, η μείωση στα εμπορικά πλοία δεν είναι σημαντική, αντίθετα υπάρχει μια ελαφρά αύξηση, αν και σε σύγκριση με άλλες χρονιές οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι δεν είναι ό,τι καλύτερο για ένα λιμάνι με τις προοπτικές αυτού της Καλαμάτας, το οποίο από το 2015 και μετά εμφανίζει μια φθίνουσα πορεία.

Οσον αφορά πέρυσι, το δεύτερο εξάμηνο είχαν προσεγγίσει το λιμάνι 74 φορτηγά και δεξαμενόπλοια, 25 θαλαμηγοί και 13 κρουαζιερόπλοια.

ΓΙΑ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟ

Βέβαια, ακόμα και τα φορτηγά πλοία τα οποία μπαίνουν στο λιμάνι δεν παρουσιάζουν καμία ιδιαίτερη εμπορική δραστηριότητα. Ή θα φέρνουν χαλίκι ή θα φορτώνουν για να φύγουν με πυρηνόξυλο ή άλλες φορές σκραπ. Ενδεικτικό της απαξίωσης του λιμανιού της Καλαμάτας είναι και το ότι το 90% των πλοίων προσεγγίζει τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα για ανεφοδιασμό ή για να αλλάξει πλήρωμα. Και παρόλο που ο Μεσσηνιακός Κόλπος θεωρείται ασφαλής κατάπλους για ένα καράβι, ώστε να προστατευτεί από τις καιρικές συνθήκες, και εκεί παρατηρείται μια φθίνουσα πορεία. Την ίδια ώρα, η εύκολη και γρήγορη οδική προσέγγιση από την Αθήνα (που θα κάλυπτε ανάγκες ανεφοδιασμού με τρόφιμα και εφόδια) θα περίμενε κανείς να έχει θετικά αποτελέσματα και να φέρνει στο αγκυροβόλιο της Καλαμάτας περισσότερα πλοία για να δέσουν.

Στο κομμάτι δε που αφορά τις επιθεωρήσεις πλοίων Port State Control, πέρυσι είχαν γίνει 7 και φέτος έχουν γίνει 8, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την κίνηση του λιμανιού. Πέρυσι το δεύτερο εξάμηνο είχαν γίνει 12 επιθεωρήσεις, αν και πρέπει να επισημάνουμε ότι σε όλα όσα καταπλέουν γίνεται έλεγχος για κατάλοιπα πετρελαιοειδών και λύματα, καθώς και στα ναυτιλιακά τους έγγραφα.

ΤΙ ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Πηγές του Λιμεναρχείου επισημαίνουν πάντως ότι για να υπάρξει μια ανάπτυξη στο λιμάνι της Καλαμάτας, θα πρέπει πρώτιστα να απαντηθεί το ερώτημα «τι λιμάνι θέλουμε, τουριστικό ή εμπορικό;». Εν τω μεταξύ μόνο ως θετικό δεν μπορεί να λειτουργήσει το ότι δεν υπάρχουν ούτε τουαλέτες ή επιβατικός σταθμός για να προστατεύεται το επιβατικό κοινό από τον ήλιο ή τη βροχή. Επιπλέον σημαντικό μειονέκτημα είναι και το ότι δεν έχει ευοδωθεί ακόμη ένα σχέδιο παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων και κατάλοιπων πλοίων που προσεγγίζουν το λιμάνι της Καλαμάτας.

Νικολέττα Κολυβάρη