Σύσκεψη για τις αποζημιώσεις! Τι αποφασίστηκε; Δηλώσεις Γρυπιώτη στον FLY!

Eυρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Εσωτερικών με αντικείμενο τις καταστροφές που προκάλεσε στη Λακωνία και στο μεγαλύτερο μέρος του νομού Μεσσηνίας, η πρόσφατη κακοκαιρία. Η σύσκεψη, στην οποία συμμετείχε και ο βουλευτής Λακωνίας Σταύρος Αραχωβίτης, έγινε υπό την προεδρία του υπουργού Εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή, του υπουργού Εργασίας Γ. Κατρούγκαλου, του υφυπουργού Εσωτερικών Γ. Μπαλάφα και του υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού Αλέξη Χαρίτση. Συμμετείχαν επίσης βουλευτές και δήμαρχοι των δύο νομών, στελέχη της Αυτοδιοίκησης, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων, καθώς και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως ο Γ.Γ Δημοσίων Επενδύσεων Παν. Κορκολής.
Η σύσκεψη έγινε στα πλαίσια της της άμεσης κινητοποίησης της κυβέρνησης προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές στις υποδομές και το αγροτικό οδικό δίκτυο και να ενισχυθούν οικονομικά οι πληγέντες. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια κιόλας μέρα της θεομηνίας, οι νομοί Λακωνίας και Μεσσηνίας κηρύχθηκαν σε έκτακτη ανάγκη, ενώ τα συνεργεία καταγραφής των ζημιών είναι έξω από την πρώτη μέρα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι αύριο, Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου, συζητείται στη Βουλή και η σχετική επίκαιρη ερώτηση του κ. Αραχωβίτη προς τον υπουργό Οικονομικών.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης ζήτησαν από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και τους δημάρχους Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας, Ανατολικής Μάνης, Τριφυλίας, Πύλου – Νέστορος, Σπάρτης, Μονεμβασίας, Δυτικής Μάνης και Ευρώτα να ολοκληρώσουν τις καταγραφές των ζημιών σε επιχειρήσεις, σπίτια, οικοσκευές και αγροκτήματα και εντός των επόμενων ημερών να έχουν υποβάλει στο υπουργείο Εσωτερικών αίτημα οικονομικής ενίσχυσής τους για τους τομείς της αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές Κ.Υ.Α για να εκταμιευθούν οι σχετικοί πόροι για την αποκατάσταση των πληγέντων.

Η σχετική νομοθεσία προβλέπει, μεταξύ άλλων, χορήγηση ατομικού βοηθήματος ύψους περίπου 600 ευρώ και 6.000 ευρώ για αποκατάσταση ζημιών σε οικίες και οικοσκευές. Επίσης, για τις επιχειρήσεις, αναστολή καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για 6 μήνες και εξόφλησή τους σε 12 -24 μηνιαίες δόσεις, μετά τη λήξη της εξάμηνης αναστολής και αποζημίωσή τους με επιχορήγηση έως και 30% της ζημιάς σε κτιριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό.

Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε στη σύσκεψη, και επανέλαβε σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ότι σε πρώτη προτεραιότητα τίθεται η ενίσχυση των ΟΤΑ για την αποκατάσταση των αγροτικών δρόμων -για την οποία ζητήθηκε η συνδρομή του στρατού -, καθώς αυτή την περίοδο στην περιοχή ξεκινά η συγκομιδή της ελιάς. Πρόσθεσε δε, ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει αποφασίσει να διευκολύνει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην αποπληρωμή των οφειλών τους, ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ θα γίνει η αποκατάσταση των ρεμάτων, ενώ ο ΕΛΓΑ προχωρεί άμεσα στην καταγραφή των ζημιών στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Από την πλευρά του ο κ. Χαρίτσης σημείωσε, ότι η κυβέρνηση έχει κινηθεί πολύ γρήγορα στην καταγραφή των ζημιών, για την αποκατάσταση των οποίων θα αντληθούν πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ θα υποβληθεί αίτημα σχετικής χρηματοδότησης προς το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης. Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει νέα σύσκεψη στο υπουργείο Εσωτερικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΟΤΑ των δύο νομών, καθώς και της εταιρίας «Μορέας», η οποία κατασκεύασε και λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη -Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη.

Για το θέμα μίλησε σήμερα στον αέρα του FLY ο Γιάννης Γρυπιώτης, δήμαρχος Ευρώτα, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι οι αποζημιώσεις και η αποκατάσταση πρέπει να ολοκληρωθεί … χθες! Μάλιστα, υπογράμμισε ότι είναι ώρα καταγραφής των ζημιών και όχι απόδοσης ευθυνών. Ακούστε εδώ τη συνέντευξη:

Πέτρος Τατούλης «Φιάσκο τα μέτρα της Κυβέρνησης για τις πλημμύρες στη Μεσσηνία και τη Λακωνία»

«Φιάσκο» χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης τη σημερινή στάση της Κυβέρνησης και των τεσσάρων Υπουργών της στη «συνάντηση εργασίας», όπως την ονομάτισαν, στο Υπουργείο Εσωτερικών, ενημερώνοντας σχετικά το Περιφερειακό Συμβούλιο.
«Περιμέναμε από την Κυβέρνηση να ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα και συγκεκριμένες προτάσεις, αλλά δεν έκανε τίποτα απ’ αυτά» τόνισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και σημείωσε ότι η Περιφερειακή αρχή πήγε έτοιμη στη συνάντηση με υψηλό επίπεδο προετοιμασίας και συγκεκριμένες απόψεις και προτάσεις για να διευκολυνθεί η Κυβέρνηση στην αποκατάσταση των βλαβών.
Ο κ. Τατούλης σημείωσε ακόμη ότι τα Κυβερνητικά κλιμάκια την Περιφέρεια Πελοποννήσου εμπιστεύτηκαν, τόσο για να ενημερωθούν, όσο και να συνεργαστούν για τα προβλήματα των περιοχών που επλήγησαν και αυτό «γιατί είμαστε προσεκτικοί, γνωρίζουμε τα προβλήματα και ανταποκρινόμαστε άμεσα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την άμεση επαναλειτουργία του αεροδρομίου της Καλαμάτας».
Πρώτο μέλημα της Περιφερειακής αρχής σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων «και για το λόγο αυτό επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο ενίσχυσης των πληγέντων, μέσα από το Κοινωνικό Ταμείο, στο επίπεδο της σίτισης και κόστους σπουδών των παιδιών τους».
Σχολιάζοντας την απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών περί αναστολής πληρωμής φορολογικών υποχρεώσεων στις πληγείσες περιοχές ο κ. Τατούλης τόνισε εμφατικά ότι μετά την κατεπείγουσα επιστολή του εκδόθηκε η απόφαση αυτή για τις περιοχές της Μεσσηνίας και της Λακωνίας που επλήγησαν, όπως άλλωστε και για τις περιοχές της Αρκαδίας, που επλήγησαν τον Ιούνιο.
Ο κ. Τατούλης ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του αναφέροντας ότι «όλοι προσβλέπουν στην Περιφέρεια, γιατί είναι η μόνη που διαθέτει το απαιτούμενο επίπεδο αξιοπιστίας και δυνατοτήτων, που εμείς εξασφαλίσαμε χωρίς τη βοήθεια καμίας Κυβέρνησης».

Την ίδια ώρα, με αφορμή τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Εσωτερικών για τα προβλήματα που ανέκυψαν από τις πλημμύρες της περασμένης εβδομάδας στους Νομούς Λακωνίας και Μεσσηνίας, ο βουλευτής Λακωνίας κ. Θανάσης Δαβάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Οι δηλώσεις εντυπωσιασμού άνευ αποτελέσματος και τα ημίμετρα, είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε περιπτώσεις, όπως οι καταστροφές από τη νεροποντή της περασμένης εβδομάδας στη Λακωνία.”
Αυτά αναφέραμε σε πρόσφατη δήλωσή μας με αφορμή το καταστροφικό αυτό γεγονός. Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε!
Προσήλθαμε στη σύσκεψη τού Υπουργείου Εσωτερικών χθες, μετά από πρόσκληση τού κ. Κουρουμπλή με την ελπίδα ότι θα ακούγαμε προτάσεις εκ μέρους της κυβερνήσεως και δεσμευτικές αποφάσεις .Ούτε το ένα υπήρξε ούτε το άλλο…
Η τακτική “τού για όλα φταίνε οι άλλοι πριν” δεν αφορά τούς πληγέντες κατοίκους της Λακωνίας, αυτή τη στιγμή.
Καμία ουσιαστική απόφαση δεν ελήφθη .
Οι εξαγγελίες περί αποκατάστασης τού εκατοντάδων χιλιομέτρων καταστραφέντος αγροτικού δικτύου από τη ΜΟΜΚΑ πού ψευδώς παραπέμπει στη παλαιά Μ.Ο.Μ.Α, είναι εξωπραγματικές και ανέφικτες. Είναι έργο μεγάλης κλίμακας και απαιτεί πόρους, μέσα και χρόνο.
Όσον αφορά τις αποζημιώσεις των πληγέντων, μέσω του ΕΛΓΑ ή μέσω των ΠΣΕΑ, με το υπάρχον δυναμικό, τη χρονοβόρα διαδικασία αλλά και τη μέχρι τώρα εμπειρία, εκφράζουμε τουλάχιστον αμφιβολίες, για την έγκαιρη καταβολή τους.
Τα συνήθη βοηθήματα και το πάγωμα φορολογικών υποχρεώσεων είναι τα στοιχειώδη που πάντοτε εφαρμόζονταν σε παρόμοιες περιπτώσεις.
Καμία διάθεση όμως εκ μέρους της κυβερνήσεως για συνεργασία με την Περιφέρεια, δεν διαπιστώσαμε, πού θα οδηγούσε στην έναρξη των απαραίτητων μελετών και κατασκευών για τις αναγκαίες παρεμβάσεις στον Ευρώτα και τούς χειμάρρους, ούτως ώστε επιτέλους να θωρακισθεί η περιοχή από τα συνεχή πλημμυρικά φαινόμενα.
Η χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Εσωτερικών με την παρουσία όλων των θεσμικών φορέων της Περιφέρειας και των πληγέντων Νομών, ήταν μια ευκαιρία για συνεργασία και κατάθεση προτάσεων και κατευθύνσεων εκ μέρους της κυβερνήσεως.
Δυστυχώς δεν είδαμε κάτι τέτοιο!
Και ο χειμώνας είναι ακόμη μπροστά…

Τοποθέτηση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Νικ. Γόντικα στο ΠεΣυ για τις καταστροφές από τις πρόσφατες πλημμύρες.

Εγκληματικές πολιτικές ευθύνες για την ανυπαρξία αντιπλημμυρικής θωράκισης αλλά και για το τι πρέπει να γίνει.
Τις αμέτρητες πληγές μετρούν χιλιάδες άνθρωποι σε όλη τη χώρα από το μεγάλο κύμα κακοκαιρίας που έπληξε πολλές περιοχές την περασμένη βδομάδα. Πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε Μεσσηνία, Λακωνία και Κορινθία, ενώ μία γυναίκα αγνοείται στη Θεσσαλονίκη. Στην Πελοπόννησο στη Καλαμάτα – Μεσσήνη και ευρύτερη περιοχή στη Τριφυλία, στη Λακωνία σπίτια εργατικών – λαϊκών οικογενειών, αγροτικές καλλιέργειες, υποδομές, δίκτυα, κτίρια έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές και παραμένει άγνωστο εάν και πότε θα αποκατασταθούν, όπως άλλωστε έχει δείξει το παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Το γεγονός ότι όλα αυτά συνέβησαν τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη, προκαλεί ανησυχία για όσα ανάλογα ή και χειρότερα μπορεί να συμβούν όταν θα αρχίσουν οι βροχές, όταν θα μπει για τα καλά ο χειμώνας.
Οι πληγές που αφήνουν – και τώρα – οι πλημμύρες είναι αμέτρητες. Η εικόνα, δυστυχώς, επαναλαμβανόμενη. Και δυστυχώς όσο αναμενόμενη είναι μια νέα πλημμύρα, μετά από μια δυνατή βροχή, άλλο τόσο αναμενόμενα είναι και οι τραγικές επιπτώσεις, οι καταστροφές, ο κίνδυνος να χαθούν ζωές. Δεν φταίει το φυσικό φαινόμενο. Αυτό υπάρχει, το ξέρουμε και ξέρουμε ότι θα επαναληφθεί. Είτε πρόκειται για βροχή είτε για σεισμό. Οι ευθύνες όλων των έως σήμερα κυβερνήσεων και των τοπικών αρχών, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι εγκληματικές, αφού μονίμως τοποθετούν τα ζωτικής σημασίας αντιπλημμυρικά έργα εκτός προτεραιοτήτων, στο όνομα των «εκτάκτων αναγκών», της «δημοσιονομικής προσαρμογής» και των «δυνατοτήτων της οικονομίας».
Και είναι γεγονός ότι, η ζωτικής σημασίας λαϊκή ανάγκη για προστασία και θωράκιση δεν ικανοποιείται διαχρονικά από τις αστικές κυβερνήσεις, τη περιφέρεια, τους δήμους, όλο το πλέγμα του αστικού κράτους. Οπως γεγονός είναι πως δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα η κατασκευή έργων και υποδομών, που να προστατεύουν το λαό. Ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης, η στρατηγική του κεφαλαίου που υπηρετείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, τις αστικές κυβερνήσεις, είναι η βασική αιτία που τέτοιου είδους έργα είτε γίνονται αποσπασματικά είτε δεν γίνονται καθόλου. Κι αυτό γιατί τα αντιπλημμυρικά έργα, τα δίκτυα προστασίας δεν αποτελούν «επένδυση» που θα αποφέρει κέρδη σε όποιον επιχειρηματικό όμιλο αναλάβει την επισκευή τους. Αρα, κριτήριο είναι το κέρδος και όχι η κάλυψη αναγκών του λαού, η προστασία της ζωής των εργαζομένων και των οικογενειών τους.
Ας δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα:
Τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είναι επιλέξιμα για να χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ενωση και σπάνια εντάσσονται στο ΕΣΠΑ. Εκτός εάν αυτά συνδέονται με μεγάλες επενδύσεις επιχειρηματικών ομίλων και εξυπηρετούν την ανάγκη της επένδυσης. Εάν, για παράδειγμα, μία μεγάλη τουριστική επένδυση έχει ανάγκη να συνοδεύεται από έργα αντιπλημμυρικά, διευθέτηση ρεμάτων κ.λπ., τότε αυτά γίνονται. Αλλιώς, τις περισσότερες φορές, μένουν στα χαρτιά.
Τα κονδύλια που προβλέπονται στον κρατικό προϋπολογισμό, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στους προϋπολογισμούς της Περιφέρειας των Δήμων είναι πενιχρά. Το ίδιο ισχύει και για μέτρα στα δάση μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, που συμβάλλουν σε τέτοια πλημμυρικά φαινόμενα. Μηδαμινά κονδύλια, την ίδια στιγμή που υπάρχουν κωδικοί για δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που εξυπηρετούν το κεφάλαιο. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας για το 2015 προβλεπόταν εξευτελιστικό ποσό για αντιπλημμυρικά έργα για όλη τη Πελοπόννησο, τη στιγμή που διατέθηκαν 10δες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή τη Μυθική Πελοπόννησο, συνέδρια και ημερίδες με κορυφαίο το 1 εκατομμύριο ευρώ για το συνέδριο των Βρετανών τουριστικών πρακτόρων. Άλλο παράδειγμα; Τα τελευταία χρόνια στην περιοχή της Μεσσηνίας έχουν γίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις και από επιχειρηματίες – στον τομέα του Τουρισμού – και από το κράτος για την κατασκευή οδικών αξόνων που θα συντομεύσουν τη διαδρομή Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα ο γνωστός δρόμος Μωρέα η περιμετρική της Καλαμάτας και το αμαρτωλό έργο Γαργαλιάνοι – Ρωμανός για καλύτερη πρόσβαση στο Costa Nayarino.

Τρις δρόμοι, που η κατασκευή τους από τους μεγαλοεργολάβους και με ένοχη ανοχή των υπεύθυνων κρατικών αρχών, ήταν αιτία πλημμυρών και καταστροφών. Επενδύσεις, που, όπως έλεγαν οι προηγούμενοι αλλά και οι σημερινοί κυβερνώντες, θα αλλάξουν την εικόνα σε όλη την Πελοπόννησο. Τι ειρωνεία; Την ίδια στιγμή, που κάποιοι ρίχνουν δισεκατομμύρια, επειδή προσδοκούν τεράστια κέρδη από τον Τουρισμό και τα διόδια, άνθρωποι χάνουν το βιος τους ακόμα και τη ζωή τους, επειδή δεν υπάρχουν έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης…
Η κατασκευή των μεγάλων έργων που γίνονται (οδικοί άξονες, αεροδρόμια κ.λπ.) δεν λαμβάνουν υπόψη τους την αντιπλημμυρική θωράκιση των γύρω περιοχών, δεν είναι ενταγμένα σε ένα συνολικό σχεδιασμό για κάθε περιοχή και γενικότερα για κάθε λεκάνη απορροής, επηρεάζοντας την αντιπλημμυρική προστασία. Τα παραδείγματα του Μωρέα, της περιμετρικής της Καλαμάτας του αεροδρομίου της Καλαμάτας, της εθνικής οδού Γαργαλιάνοι – Ρωμανός είναι χαρακτηριστικά. Οι κάτοικοι των περιοχών που γειτνιάζουν με αυτά τα έργα, πολύ συχνά έρχονται αντιμέτωποι με καταστροφές μετά από μια δυνατή μπόρα.
Και είναι επακόλουθο να δημιουργούνται λίμνες δεξιά και αριστερά του δρόμου του Μωρέα αφού δεν υπάρχουν δίοδοι για τα νερά. Είναι δοσμένο ότι, όταν συγκεντρώνεις τα νερά και τα διοχετεύεις στα παρακείμενα χωράφια των αγροτών στο δρόμο Γαργαλιάνοι – Ρωμανός και χείμαρροι θα δημιουργηθούν και θα πνίξουν καλλιέργειες θα καταστρέψουν θερμοκήπια όπως έγινε στο δρόμο προς Λαγκούβαρδο.
Αποκορύφωμα βεβαίως ήταν τα μπάζα και τα αδρανή υλικά από την κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας που έπνιξαν την πόλη κατέστρεψαν το βιος εκατοντάδων κατοίκων.
Στο Βλαχιώτη Λακωνίας ήταν θέμα χρόνου να γίνει το κακό αφού έχει χτιστεί η φυσική κοίτη του χείμαρρου Λάκα και έχει ενταχτεί στο σχέδιο πόλης.
Βέβαια, δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι δεν γίνονται καθόλου αντιπλημμυρικά έργα. Είναι, όμως, τόσο αποσπασματικός ο σχεδιασμός από δήμο σε δήμο, ακόμα και από περιφέρεια σε περιφέρεια που, πολύ συχνά, ακόμα κι αυτά τα έργα που γίνονται σώζουν ένα δήμο ή μια περιοχή και πνίγουν το γειτονικό δήμο… Τι δείχνουν όλα αυτά; Οτι δεν είναι θέμα «ακραίου φυσικού φαινομένου» η καταστροφή από τις πλημμύρες. Μπορεί να έπεσαν τεράστιες ποσότητες νερού σε μικρό χρονικό διάστημα σε κάποιες περιοχές, ωστόσο, το πρόβλημα είναι αλλού. Ακραίο και επικίνδυνο φαινόμενο είναι η πολιτική που ακολουθείται από τις αστικές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, όλα τα προηγούμενα χρόνια, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, τώρα. Η απορία λογική: Είναι δυνατόν οι εργαζόμενοι να παίζουν με τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους; Είναι δυνατόν να βλέπουν μέσα στα τελευταία 20 χρόνια να κατασκευάζονται τεράστια έργα (π.χ. οδικοί άξονες, αεροδρόμια) που, αντί να γίνονται για τις λαϊκές ανάγκες, τα εκμεταλλεύονται επιχειρηματικοί όμιλοι για να πλουτίζουν; Και την ίδια στιγμή να πνίγονται, να σκοτώνονται, να τραυματίζονται, να καταστρέφεται το βιος τους (όσο έχει απομείνει) όταν βρέχει, όταν γίνεται ένας σεισμός, μια πυρκαγιά; Είναι δυνατόν να γίνεται ανεκτή μια πολιτική που υποτάσσει τη ζωή, το συλλογικό συμφέρον των εργαζομένων στους νόμους του κέρδους;
Ολα όσα συμβαίνουν, ξανά, αυτές τις μέρες, θέτουν ως επιτακτική ανάγκη να παρθούν επείγοντα μέτρα για την ανακούφιση των πληγέντων και για την αποκατάσταση των ζημιών. Μέτρα ανακούφισης των πληγέντων σημαίνει τώρα από τον κρατικό προϋπολογισμό και από τους προϋπολογισμούς των Δήμων και της Περιφέρειας να διατεθούν ποσά για να αποζημιωθούν οι πληγέντες στο 100% των ζημιών που υπέστησαν. Τα λόγια συμπόνιας που ακούνε οι κάτοικοι από τα κυβερνητικά κλιμάκια ή τους εκπροσώπους Περιφέρειας και Δήμου μόνο την οργή και την αγανάκτηση των πληγέντων φουντώνουν. Υπάρχει πείρα από την αντιμετώπιση πληγέντων από προηγούμενες καταστροφές στην Αρκαδία και στην Αργολίδα, ούτε σεντς δεν έχουν πάρει. Τώρα να διατεθούν κονδύλια και όχι ΠΣΕΑ και άλλα τέτοια, που σημαίνουν ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Κι επειδή βροχές, πλημμύρες και σεισμοί θα έρθουν και θα ξανάρθουν, έρχεται ξανά στο προσκήνιο η ανάγκη ο λαός να αγωνιστεί και να διεκδικήσει έργα και υποδομές που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του, θα προστατεύουν τη ζωή του. Αγώνας που για να έχει ελπιδοφόρα προοπτική θα πρέπει να δένεται με την πάλη για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, να φωτίζει το δρόμο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού της οικονομίας με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και εργατικό έλεγχο. Στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί έργα που θα καλύπτουν το σύνολο των κοινωνικών αναγκών, συνδυάζοντας αρμονικά την κάλυψη των αναγκών για ασφαλείς και ποιοτικές υποδομές κατοικίας, εργασίας, άθλησης, διασκέδασης, μεταφοράς κ.λπ. με την προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας και του περιβάλλοντος από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές.